10 bayi yang ganjil di dunia

Setiap hari, beratus ribu bayi dilahirkan seluruh dunia. Tapi, hanya segelintir sahaja yang didapati berlainan dengan bayi-bayi lain yang dilahirkan normal. Ada sesetengah masyarakat menganggap ia adalah satu keajaiban dan ada pula yang menganggap ini adalah disebabkan oleh ketidakseimbangan genetik. Berikut adalah kes yang sangat unik dan jarang ditemui. Korang boleh buat andaian sendiri sama ada benda ni terjadi adalah kebetulan ataupun keajaiban?
10. Bayi Berekor!
10
Bayi ni dilahirkan di India pada tahun 2001. Ekornya diketahui umum selepas setahun kelahirannya. Kebanyakan masyarakat India menganggap bayi ini adalah roh ataupun jermaan tuhan mereka. Lucu!
9. Bayi 16 Jari Kaki
9
Budak ni dilahirkan pada 5 November 2008 dengan 8 jari di setiap kaki. Tapi malangnya takde Ibu jari pada kedua belah tangan. Tersilap pasang la pulak.
8. 4 Kaki dan 4 Tangan!
8
Ni satu lagi kes di India. Mungkin orang India ni tak cukup zat besi kot sampai jadi mutasi macam ni. Masyarakat di India menganggap budak ni sebagai jelmaan tuhan mereka!
7. Dua Kepala!
7
Bayi ni dilahirkan dengan 2 kepala di Bangladesh. Tak ada info lebih pasal budak ni. Tu je.
6. Mutasi
mutasi
Bayi ni dilahirkan pada tahun 2006. Tak tau pulak kat mana. Tapi doktor mengesahkan bahawa bayi ni disebabkan oleh kondisi anencephaly (Ada kena mengena dengan perkembangan otak yang tak betul)
5. Bayi Badut. – Jenis Ichthyosis
5
Bayi ni dilahirkan di Gilgit, Pakistan. Tapi, bayi ni mati sejurus selepas dilahirkan.
4. Bayi Paling Kecil Di Dunia
4
Amillia Taylor tercatat dalam Book of Record sebagai bayi paling kecil di dunia! Dia dilahirkan awal 2 minggu sebelum tarikh yang ditetapkan oleh doktor. (pramatang la)
3. Kembar Berlainan Bangsa
3
Ni lagi pelik! Emak sama, Bapak sama, tarikh lahir pun sama tapi bangsa berlainan! Kedua-dua bayi ni (Kaydon dan Layton Richardson) baru je sambut ulang tahun pada Julai 2010.

2. Mengandung Pada Usia 2 Tahun!
2
Bayi perempuan ni mengandungkan kembarnya yang bersifat parasit. Selepas pembedahan, budak ni dah normal dah.
1. Mati Hidup Semula!
1
Bayi ni sebenarnya dah disahkan mati semasa dilahirkan (pramatang) tapi selepas 2 jam, bayi ni hidup balik dengan sihat seperti bayi normal.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
back to top